سفارش تبلیغ
صبا ویژن
page contents شهریور 1388 - مطالب نو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مطالب نو

به نام خدا - سلام .


امروز با یک نرم افزار به دنیای مجازی آمده ام .


با این نرم افزار شما می توانید عکس های دیجتالی خود را ویرایش کنید و با عکس هایتان برای خودتان آلبوم خانوادگی درست کنید .



download
volume:191mb

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در سه شنبه 88/6/31| ساعت 11:42 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

آموزش در ایران، قدمتی دیرینه دارد. بررسی تاریخی آموزش، به اختصار، در دوره قبل از ورود دین اسلام به ایران نشان می دهد که آموزش بر اساس تعالیم دین زردشت، توسط جامعه و والدین انجام می شد. در زمان حکومت ساسانیان (224 قبل از میلاد تا 642 بعد از میلاد) نخستین دانشگاه که رشته های پزشکی، فنی، و علوم طبیعی و اجتماعی را تدریس می کرد، پایه گذاری گردید.


بعد از ورود اسلام به ایران، مساجد، مکتب خانه و حوزه های علمیه، مراکز اصلی تعلیم و تربیت شدند. دروس اصلی مدارس آن زمان، صرف و نحو عربی و منطق بود که عموماً فرزندان طبقات متوسط در آن آموزش می دیدند و طبقات بالای جامعه برای فرزندان خویش معلم سرخانه استخدام می کردند. در چنین نظام قشربندی که البته با نظام کاستی پیش از اسلام تفاوت اساسی کرده بود، فرزندان طبقات پایین تر، بویژه در مناطق روستایی، به ندرت سواد می آموختند.


تأسیس مدارس جدید ابتدایی و متوسطه، به سبک اروپایی، مقارن مشروطیت و سلطنت احمدشاه بود، هر چند که، پیش از این مقدمات تأسیس دارالفنون فراهم شده بود. ریشه های تغییر نظام آموزشی به اوایل دوره قاجاریه و جنگهای ایران و روس برمی گردد که طی آن، رهبران جامعه از تحولات غرب مطلع شدند و به عقد قراردادهایی مبادرت ورزیدند. اجزای این قراردادها، به ویژه قرارداد عباس میرزا و انگلیس که اعزام محصل به خارج را نیز در بر می گرفت، زمینه ساز ورود اندیشه غرب به عنوان یک حرکت غیردینی به ایران می باشد. با وقوع انقلاب مشروطیت، که ریشه در تحولات اجتماعی ایران داشت، تغییر نظام آموزشی و شکلگیری نهاد جدید آموزش سرعت گرفت. البته بعد از سالهای 1313، با ورود دوباره اندیشه دینی به محافل و محیطهای فرهنگی و آموزشی از سرعت رشد اندیشه سکولاریسم در پهنه آموزش کاسته شد.


در دهه 1330 و 1340، با عضویت ایران در یونسکو، شرکت در کنفرانسهای جهانی و میزبانی کنفرانس وزیران آموزش و پرورش در دهه 1340 در تهران، آموزش و کاهش بیسوادی به عنوان شاخص مهم توسعه از عوامل درون زای برنامه های اقتصادی و اجتماعی گردید.


بعد از انقلاب اسلامی، ساخت نهاد آ»وزش تغییر اساسی نکرد و تنها آموزشهای مذهبی، غنای بیشتری یافت. این امر، علاوه بر کارکرد آشکار به جامعه ایران، دارای کارکرد پنهان نیز می باشد، که به عنوان مثال می توان از آموزش قوانین جدید مملکتی، احترام به ارزشها، مقدسات دینی و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد.


به هر حال، توسعه ارتباطات و آگاهی از پیشرفتهای ملل دیگر، بر تقاضای آموزشی و نظام آموزش تأثیر زیادی می گذارد.

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در سه شنبه 88/6/31| ساعت 11:36 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

به نام خدا- سلام .

 

امروز با مطلبی برای دو مناسبت به دنیای مجازی آمده ام .

 

امروز 31 شهریور و فردا اول مهر دو روزی هستند که یاد آور شادی ها و غم های ما می باشند . اولی یاد آور غم و شادی های درس الهی و زندگی و دومی یاد آور غم و شادی های درس علمی برای همه ی ما هستند .

 

31 شهریور آغاز هفته ی دفاع مقدس بر همگان مخصوصا شهدا و اول مهر آغاز سال تحصیلی بر همگان مخصوصا پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها مبارک و خجسته باد .

 

من که سننم قطع نمی ده که در مورد دفاع مقدس خاطره ای داشته باشم ، اما باید اینو بگم که اینو خوب می دونم که زمانی که بهمون زور بگن و تحقیرمون کنند و بهمون تجاوز کنند و ناموسمونو به بازی بگیرن آدم چه حسی پیدا می کنه . این حس مختص همه است حتی لات سر خیابون ؛ مثل سوزوکی خودمون که وقتی رفتو از نزدیک دید نتونست خودشو کنترل کنه . البته آدم هایی هم مثل باقالی بودند که حالا دارن حالشو می برن و یا به گفته دیالوگ یکی از فیلم ها فکر کرده اند که مرغ پرواری رو از دهان روباه در آوردن و الان باید تنهایی بخورنشون .بگذریم ... .

 

اما برعکس منم اول مهر رو 14 سال تجربه کرده ام . خاطرات بسیاری دارم که تلخ و شیرینی هاش همه شدن شیرین .

از روز اول بگیریم که گریه می کردم و از دوران ابتدایی بگیریم که از نمره ی پایین 17 گریه ام می گرفت تا جایزه گرفن های متعدد دوران متوسطه و دوران اوج تحصیلی تا دیپلم و ... .

 

این روز برای منم مثل همه ی شماها بسیار جالب البته با کمی ناراحتی بابت تمام شدن دوران تنبلی همراه است .

 

روز اول مهر ، آغاز سال تحصیلی و روز 31 شهریور ، آغاز هفته ی دفاع مقدس بر تمام مردم ایران خواه مبارک .

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در سه شنبه 88/6/31| ساعت 11:13 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

به نام خدا - سلام .

 

امروز دوباره به دنیای مجازی آمده ام .

امروز براتون یه خبر جالب و شایدم تکراری برای بعضی ها دارم .چ

سایت تبیان را که احتمالا می شناشید ؟

این سایت علاوه بر این که دارای اینترانت است و با  username و  password  یکسان  tebyannet  می توانید از امکانات این سایت مانند ثبت وبلاگ ، چت ، ثبت مطلب ، شرکت در بحث های انجمن های تخصصی مختلف و ... استفاده کنید ؛ می توانید با ثبت نام در این سایت از انترنت رایگان و نا محدود که می توانید از دنیای مجازی استفاده کنید بر خوردار باشید .

توجه : انترانت با انترنت رایگان در سایت تبیان فرق دارد .

برای اطلاعات بیشتر متن زیر را حتما بخوانید .

 

برای این کار شما باید در این سایت عضو شوید که شما رو به عنوان عضو تایید اولیه قبول می کنند . در این وضیعت نمی توانید از امکانات اصلی سایت از جمله در یافت انترنت رایگان استفاده کنید . برا تایید نهایی شدن شما باید فتوک÷ی شناسنامه و یک قطعه عکس را به آدرس موسسه پست و یا به آدرس الکترونیکی ارسال نمایید و بعد تایید مدارک ( از نظر اندازه و موراد خواسته شده ) شما تایید نهایی می شوید و می توانید از تمام امکانات سایت به طور رایگان استفاده کنید .

برای دریافت انترنت شما باید در سایت به سوالات موجود جواب دهید و امتیاز کسب کنید . با دادن 2 امتیاز می توانید 3 ساعت انترنت رایگان در یافت کنید . در سایت تبیان هر روز حدود 19-15 امتیاز را می توان با پاسخ به سولات پایان مطالب که هر کدام 1 متیاز است کسب کرد . در صفحه ی اصلی هم هر روز یک سوال 1 امتیازی و هر هفته 1 سوال 5 امتیازی است . علاوه بر این در صفحه ی اصلی در پنجشنبه و جمعه سوالی تحت عنوان سوال آدینه وجود دارد که 5 امتیاز دارد . در تبیان عربی و انگلیسی هم می توانید با پاسخ به سوالات هفتگی از هر کدام 5 امتیاز کسب کنید .

توجه : انترانت با انترنت رایگان در سایت تبیان فرق دارد .

من خودم حدود 5 سال است که عضو این سایتم .

لازم به ذکر است که شما در هر کجای ایران باشید می توانید از این انترنت استفاده کنید ولی باید کد مرکز استانتان را بگیرید . برای اطلاعات بیشتر در مورد شماره تلفن ها به آدرس سایت تبیان /خدمات ( در منوی بالایی است ) / دریافت اکانت انترنت رایگان بروید .(توجه شود که برای دیده این صفحه باید حداقل تایید اولیه باشید .

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در دوشنبه 88/6/30| ساعت 2:14 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

به نام خدا - سلام .

 

در این مقاله ضمن شرح تفاوت های کلاسیک شیوه زندگی روستایی و شهری به بیان نحوه نفوذ معیار شهری در روستاها یا شهری شدن زندگی روستایی از منظر سبک زندگی می پردازم. تا آنجا که می دانم این نخستین بار است که در مطالعه روستاهای ایران به مقوله سبک زندگی روستایی توجه می شود زیرا مفهوم سبک زندگی برای فهم و توصیف زندگی مدرن شهری ابداع و بکار رفته است. در مطالعات جامعه شناسی شهری کلاسیک زندگی شهری به مثابه ای از شیوه از زیستن در تقابل با شیوه زندگی روستایی تعریف می شود.

بخشی از این تقابل و تفاوت موضوع سبک مندی زندگی شهری و وضعیت یا حالت "بی سبکی" زندگی روستایی است. برپایه مفهوم یا نظریه سبک زندگی می توان گفت زندگی روستایی در معنای گذشته و سنتی آن از نظر ابعاد زیر با زندگی شهری متفاوت است:

زندگی روستایی بر پایه "تولید" سامان گرفته است. در حالیکه زندگی شهری برپایه "مصرف".
زندگی روستایی مبتنی بر مفهوم "کار" است و در آن فراغت به معنای دقیق کلمه معنا ندارد اما زندگی شهری مبتنی بر "کار و فراغت" است.
زندگی روستایی مبتنی بر "ارزش کاربردی" کالاهاست در حالیکه زندگی شهری مبتنی بر "ارزش های کاربردی و نمادین.
زندگی روستایی مبتنی تداوم و استمرار سنت ها و تکرار گذشته است در حالیکه زندگی شهری مبتنی بر "نوآوری فرهنگی" است.

روستاییان عمدتا از طریق ساختارهای خویشاوندی و سن و طایفگی به توزیع قدرت می پردازند اما در شهر توزیع قدرت عمدتا بر اساس تخصصی شدن تقسیم کار اجتماعی و ویژگی های طبقاتی است.
هر روستا دارای یک فرهنگ واحد و فرهنگآن یک کلیت یکپارچه ای را بوجود می آورد وین فرهنگ یکچارچه تعیین کننده تمام ویژگی های زندگی افراد است اما فرهنگ شهر ناهمگون است و دارای خرده فرهنگ های مختلف و تنوع فرهنگ های زبانی و نژادی و قومی است.
زندگی روستایی مبتنی بر الگوی سازگاری با الزامات "طبعت" است اما زندگی شهری مبتنی بر الگوی فرهنگ و ایجاد تغییر و دستکاری محیط و تسلط و بهره کشی از آن است.
این ویژگی ها و ویژگی های دیگر شیوه زندگی روستایی در دوره های گذشته اجازه نمی داد تا پدیده سبک زندگی به معنایی که در شهر دیده می شود بوجود آید. اما با رشد فرایند شهرنشینی و بهتر است دقیق تر بگویم "شهری شدن" در روستاها نیز سبک زندگی در حال شکل گیری است.

روستاهای ایران ایران طی نیم قرن گذشته از نظر شیوه زندگی و ارزش های بنیادی فرهنگی دستخوش تغییرات مهمی شده است. از اینرو دیگر نمی توان با رویکردهای کلاسیک که روستا را مقر سنت می دید و شهر را مقر مدرنیته فهم کرد. در روستاهای ایران به نوعی "مدرنیته روستایی ایرانی" بوجود آمده است. برای مثال ارزش های مبتنی بر مصرف یا ارزش های نمادین کالاها در روستاها نیز دیده می شود. آن تلقی سنتی که روستا زادبوم و زیستگاه "فولکلور" یا "فرهنگ قومی" بود اکنون از میان رفته است و در روستاها نیز دیگر همانند شهرها بندرت می توان شعر و زبان و موسیقی فولکوریک را مشاهده کرد و بجای آن همان محصولات رسانه ای یا فرهنگ عامه پسند جایگزین شده است.

حتی صنایع دستی سنتی روستایی مانند قالیبافی و گلیم بافی و سفالگری و امثال اینها در حال از بین هستند و دختران جوان روستایی دیگر ترجیح می دهند به یادگیری مهارت نوین بپردازند.

در نتیجه رسانه ای شدن فرهنگ روستایی و تحولات ساختاری دیگر ارزش های اجتماع گرایانه رو به افول نهاده و ارزش های فردگرایانه در آن توسعه یافته است. این امر باعث تفاوت های اساسی بین نسل های بزرگسالان (پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها) با فرزندان و نوه های آنها شده است. این امر بیش از هر چیز در شیوه لباس پوشیدن و آرایش و شیوه های گفتار و رفتار نسل جوان روستایی تجلی و عینیت یافته است. دیگر بسهولت نمی توان تفاوت فرهنگی بارز بین جوان روستایی و شهری مشاهده کرد اگرچه همچنان این دو در زمینه های خاصی متفاوت هستند.

 

منبع : اینجا

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در شنبه 88/6/28| ساعت 10:45 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

به نام خدا - سلام .

 

امروز دوباره و باسری جدیدی از وبلاگم به دنیای مجازی آمده ام .

در زیر دو فایل محبوب برای اکثر مردم ایران که چت باز و اس ام اس باز هستند گذاشته ام .

 

این فایل مربوط به تبیدیل متون فینگلیش به فارسی است که توسط آقا روزبه نوشته شده و قادر است که تمام متون فینگلیش شما را به فارسی برگرداند . البته قابل ذکر است که احتمال اشتباه هم دارد که به دلیل نوشتن ما هم هست .

برای مثال salam در این برنامه سلم نوشته می شود و salaam  سلام نوشته می شود .

دانلود (مخصوص کامپیوتر )

 

این فایل که از نام سازنده اش خبر ندارم همان کار برنامه ی بالا را انجام می دهد ؛ اما با این تفاوت که این برنامه مخصوص موبایل است . این برنامه در تمام گوشی هایی که فایل های sis  را پشتیبانی می کنند قابل اجرا می باشد .

دانلود (مخصوص موبایل )

 

منبع : از گشت تو اینترنت پیدا کره ام .

 

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در جمعه 88/6/27| ساعت 9:58 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |

به نام خدا- سلام .

به دلیل اشتباهی وبلاگ پاک شد و من اکنون دوباره وبلاگ را تشکیل داده ام . به همین دلیل از تمام دوستان و بازدید کنندگاه همیشگی وبلاگم در خواست دارم که لیست مطالبی که در وبلاگ دیده اند و در یاد دارند برایم بفرستند تا وبلاگ را دوباره مثل قبل و با مطالب جدید تر پر بار کنم  .

لطفا روی بنز ها کلیک کنید و همین طور پیام هایتان را از طریق جعبه پیام به ما برسانید و در صورت تمایل عضو وبلاگ ما شوید .


نوشته شده در شنبه 88/6/14| ساعت 12:35 عصر| توسط ترانه خفن| نظرات ( ) |


قالب وبلاگ : فقط بهاربیست